úterý 23. září 2014



Podařilo se mi letos vypěstovat...


Letos na jaře jsem dostala nápad, zkusit pěstovat vlastní zeleninu v dřevěném bednění. Ještě musím vylepšit strukturu a složení použité zeminy ale s výsledky jsem docela spokojená.


 Měla jsem nasazeno: 3 rajčata tyčková, 3 rajčata cherry, saláty, špenát, hrášek, ředkvičky, kopr, rukolu, celer a cibuli na zelenou nať.
Vedle ve velkém květináči se mi podařila i dýně Hokaido. Narostla sice jen jedna ale dost velká, takže jsme měli obrovský hrnec dýňové polívky. Mňam.




 Příští jaro si takto upravím a osadím celou terasu vedle domu , kterou nepoužíváme a tak využiji prostor a ještě sklidím úrodu. Celou stavbu a pěstování samozřejmě zdokumentuji.




 A tady mám ještě ukázku úrody ovocné. Jsou to maliny po mé babičce. Jako podrost pod nimi babička zvolila jahody. Nechala jsem si to jako památku na ni. Strašně se mi líbí kombinace okrasné rozkvetlé zahrady a užitkových rostlin. To na venkov přece patří a hezky se to doplňuje. Maliní pouze prostříhávám po sklizni, jinak do něj nezasahuji. Takto mám zasazenu v zahradě i pažitku. Babička jí nazývala STOROČNÍ. Jako, že roste 100 let. Roste pořád na stejném místě, rozrůstá se a už je to pěkné kolo.


 Z malin děláme šťávu a marmeládu. Čerstvé pojídáme po kilech jen tak a nebo prohřáté je milujeme na poctivé vanilkové zmrzlině.


 Z ovoce jsem spolu s ptáčky nevděčníky, které celou zimu poctivě krmím, sklidila třešně, švestky a černé jeřabiny na pečený čaj a konečně moji první a jedinou hrušku. Ještě bych někam chtěla vtlačit jabloň ale nemám místo.


2 komentáře: