úterý 21. října 2014


Dýňová polívka...

Naším oblíbeným sezonním jídlem je tahle dýňová polívka, která skvěle zahřeje, pohladí tělo i duši a dodá dobrou náladu. Vyrábí se z dýně Hokaido, kterou jako jedinou odrůdu není třeba loupat. Receptů je všude plno a jestli jste ještě nezkusili, tak se třeba inspirujete.


Na 60 g másla smažíme 1 velkou cibuli, nadrobno nakrájenou, pomalu asi 
15 minut.
Pak přidáme nadrobno nakrájenou dýni a zalijeme 4 sklenicemi poctivého domácího vývaru. Vaříme zvolna zakryté poklicí asi 20 minut. Osolíme a opepříme. Můžeme zjemnit 1 šlehačkou ale já ji nedávám. Výborná je nazdobená na talíři čerstvými lístky bazalky.



Chuť se dá obměnit přidáním různých ingrediencí. Já jsem třeba přidala směs koření, ve kterém byl bobkový list, jalovec, nové koření, citronová a pomerančová kůra a fenykl. Zdobila jsem kopečkem kysané smetany a čerstvou petrželkou a byla úžasná. Jen se po ní zaprášilo.
A nebo můžete přidat kořenovou zeleninu a brambory. Tu jsem už taky zkoušela a mohu doporučit. Kreativitě se meze nekladou. Tak ať se povede!



U nás dýňování v plném proudu. Tyto jsou z farmy v Býkoši na Berounsku a jsou opravdu v top kvalitě. Příští rok tam zajedeme zase. Monči děkuji za tip.


Vaše Stáňa


Žádné komentáře:

Okomentovat