čtvrtek 20. listopadu 2014

Naše předzahrádka...

Moc všechny zdravím. Když jsem před 13 lety začala chodit do kurzu zahradní architektury měla jsem jen mlhavou představu o tom jak by měla zahrada vypadat. Tehdy mě to chytlo a už nepustilo. Základy a nadšení jsem sice podědila po babičce ale probudilo se to právě až v mých 19 letech. Do té doby byla pro mě zahrada nuda. Původně byla naše předzahrádka změť nevzhledných růží, kosatců, nějakých jarních cibulovin a korunu tomu dávaly 2 vzrostlé tisy. Moje představa nového plánu byla, že tam bude určitě jezírko, vřesy a levandule. No on to vlastně nebyl plán. Rodiče i s babičkou odjeli na víkend na chatu. Já jsem se nudila. Bylo sobotní dopoledne, bylo hezky a já si seděla na lavičce před domem. Dívám se do té původní zaplevelené výsadby a říkám si půjdu to tu uklidit ať má mamka radost...
Když se naši v neděli vrátili nestačili se divit. Nikde nic a uprostřed záhonu kráter.
Dneska už nemusíme nic okopávat a předzahrádka nám dělá radost ve všech ročních obdobích. Většinu zabírá vřesoviště doplněné o stálezelené keře a levanduli. Výsadbu doplňuje nezbytná keramika, lucerny a přírodní dekorace.




 Ústředním bodem, který okamžitě zaujme je jezírko s malým pramínkem šumící vody. Je plné rybek, které jsem sama odchovala. Jsou to moji miláčci.
Už jako dítě, když jsem někdy (velmi zřídka) narazila na zahradu s jezírkem, dokázala jsem tam prostát hodiny a čučet. Teď už nikde stát nemusím. Mám svoje.









Přeji hezké dny. 
Vaše Stánička.

3 komentáře:

  1. Moc hezká předzahrádka, také jsem snila o domečku s předzahrádkou, ale bohužel náš domek stojí přímo u silnice, nějaký čas jsem měla alespoň zazahrádku, tedy z druhé strany domu, ale tu jsme zrušili kvůli pejskům. Na nedostatek prostoru si ale stěžovat nemůžu, kousek od domu máme velikou zahradu, ale nějak si s tím velkým prostorem nevím rady, hezký den,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko, děkuji za komentář. Jé, co já bych dala za větší zahradu. Potřebovala bych tak hektar :) Naše psy jsme museli naučit, že do záhonu se nechodí a respektují to. Jinak mají volný přístup na zahradu. Přeji hezký den. Stáňa

      Vymazat
  2. Stáňo, máš nádhernou předzahrádku. Vodní prvek zahradě dělá své, já si na ten svůj ještě nějaký čas budu muset kvůli malým dětem a jejich bezpečnosti počkat, ale jednou snad i já budu mít svůj malý "rybníček" s rybkami :-) Anička

    OdpovědětVymazat