úterý 21. dubna 2015

Pečená červená řepa

Moc lahodná, zdravá ale opomíjená zelenina je červená řepa. U nás máme rádi salát s křenem a taky toto úžasné, jednoduché, nejlépe podvečerní jídlo - řepa pečená v troubě. 
Omyté řepy i se slupkou zabalíme do alobalu nebo pečícího papíru a vyskládáme do žáruvzdorné nádoby nebo na plech.
Troubu rozehřejeme na 180 stupňů, šoupneme řepy a pečeme 1 hodinu. Není třeba kontrolovat. 
Po upečení oloupeme a nakrájíme na tenká kolečka. Vyskládáme na talíř, můžeme opepřit, zakápnout olivovým olejem a posypeme nejlépe čerstvým kozím sýrem, bálkánem nebo Pecorinem. Solit netřeba, sýr už dodá skvělou chuť. Já jsem si dnes dala domácí kozí sýr od mé kamarádky a posypala medvědím česnekem, na který jsme byli včera.
No prostě nebe v hubě... :)
 Hodí se v létě ke grilovačce, v zimě na zahřátí, na jaře jako očista, prostě kdykoliv. A je to MŇAM!!!
Nebojte se vyzkoušet, možná budete překvapeni.
Vaše Stáňa


5 komentářů:

  1. Joooo, tak tohle já můžu! A taky třeba pečený květák, to se můžeme ujíst (tedy přímo užrat). Úplně se mi sbíhají sliny... :-)
    Pa pa, Stáničko! Klárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak honem na trh a šup do trouby. Jo, zapečený květák, to je taky bomba! Díky za komentíky. Pa Stáňa

      Vymazat
  2. Tedy Stáňo, ty si mě nalákala! Úplně se mi sbíhají sliny. Řepu jsem jako dítě nenáviděla, v dospělosti se to ale ve mně zlomilo (asi tím, že jsem už nemusela povinně jíst to červené bahno, které ve školní jídelně označovali jako salát z červené řepy :-)) a řepu teď miluji a naštěstí i celá má rodina. Díky za zajímavý tip, na příštím nákupním seznamu řepa chybět jistě nebude :-) Krásný večer A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Aničko, jsem moc ráda, že jsem tě inspirovala. Pečená řepa opravdu překvapí svojí lahodností. A školní jídelna - bez komentáře. Jsem zastáncem domácí výroby z kvalitních surovin. Měj se moc hezky a ať se řepa povede. Pa Stáňa

      Vymazat
  3. Aj ja rada robievam repu,predvarím ,nakrájam na pečiaci papier,zakápnem,okorením,obylinkujem...pred dopekaním ocesnakujem,dám syr...mozzarellu,alebo balkánsky...mňam...ale ja mám na škroby v repe intoleranciu...:)

    OdpovědětVymazat