sobota 4. dubna 2015

Sobota na bílo...

Přeji krásný sváteční den. Beránek už nám voní na stole. Jak jsem se dozvěděla, měl by mít červenou mašli. Podle tradice se zavěšoval buď nad stájové dveře nebo přímo dobytku na roh či krk, věnec ze zelených proutků s červenou mašlí, která měla chránit před uhranutím. Také by se měl dnes rozkrojit, jako symbol Kristova utrpení. Dnes je poslední den 40 denního půstu.

 Dnešní zimně-jarní, sváteční, Bílou sobotu jsem trávila trochu pracovně. Ale jen dopoledne.
 Konečně jsem nafotila aspoň zlomek těch roztomilých kozenek. Jsou to trochu odrostlejší kozí mimina. Ještě si užívají venkovního výběhu, než se z nich stanou tzv. indoor kozy.
Užívejte krásné sváteční dny se svými nejbližšími.
Přeji vám požehnané Velikonoce. 
Vaše Stáňa.

2 komentáře:

  1. Stáni, děkuji za nové informace o tradicích ;-) O té červené mašli jsem to neznala :-) Ty kozy jsou vaše?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Andrejko, kozenky nejsou naše osobní. Pomáhám moc fajn partě lidí prodávat mlíko na kozí farmě. Jsou moje tím, že je můžu kdykoliv navštívit, pomazlit se, jsou moc roztomilé a máme je tam všichni rádi. Je jich +- 300, takže slušné stádo a je s nimi strašná legrace, hlavně s kůzlátky.

      Vymazat