sobota 30. ledna 2016

DNEŠNÍ MILÉ CESTOVÁNÍ V ČASE... 

...před dvěma lety v lednu jsem vymýšlela, čím bych mohla udělat radost mému taťkovi k svátku. Vzpomněla jsem si, že jsem kdysi dávno viděla v televizi, že ve vedlejší vesnici žije pán, který sbírá staré motorky a je možné se jít na ně podívat. Bohužel jsem na internetu nic nenašla, neznala jsem ani jméno pána a tak jsem se vydala do Jistebníku osobně a namířila jsem si to přímo na obecní úřad, protože kde jinde znají všechny drby. Jen jsem řekla co hledám, paní ukázala z okna kanceláře na protější dům se stodolou a řekla:
 " Pan Rybička bydlí tady!"
Zazvonila jsem a otevřel mi sympatický pán plný energie, akademický sochař, kterému bude brzy 90 let.. Pozval mě dál a i když opravdu špatně slyšel, domluvili jsme si návštěvu.
Celou akci se mi podařilo utajit a tak nikdo nevěděl, kam se jede. O to větší byla radost z odhalení. Pan Rybička nás hezky přivítal a u krbu a čaje nám povyprávěl zajímavé zážitky ze svého života.O závodění na historických motocyklech, sbírání i sochaření. Vyrobil například pomník obětem vlakového neštěstí ve Studénce. Pozval nás i do svého ateliéru, kde měl mnoho soch a plastik.
A pak už nás zavedl do svého království, stodoly, kde v dolním patře byla veterán klubovna, dílna, staré auta a taky knížecí celodřevěné auto, jediné na světě, na něž pan Rybička marně sháněl plány aby jej mohl složit.
V patře pak byly jen motocykly. Taťka byl v sedmém nebi, s panem Rybičkou si opravdu sedli a zjistili, že mají i stejné přátele. Jeden z nich nás právě vezl na svatbu veteránem.
A už tehdy si pan Rybička postěžoval, že neví co bude s jeho sbírkou dál. Jeho syn, který měl stejný koníček, bohužel tragicky zahynul a vnuci zájem moc neměli. 





A tak se vloni rozhodl podělit se o tu nádheru a věnoval rozsáhlou sbírku Moravskoslezskému kraji. Vystavena je na výstavišti v Ostravě. Jsme moc rádi, že může dělat radost i ostatním. Dnes jsme tam zavítali v obvyklém výletním složení a oslavili jsme tak opožděně opět svátek našeho taťky.















Takže vezměte svoje chlapy, kdo jste z okolí a valte se podívat na ty nádherné ŽĎORBY...

Vaše Stáňa




1 komentář:

  1. Nádherné stroje.... srdce plesá :-)
    měj se, Pavel

    OdpovědětVymazat